Panduan Strategi Penjenamaan Diri (1)

Panduan Strategi Penjenamaan Diri

"Strategi Penjenamaan Peribadi untuk Buku Media Sosial." Panduan yang sangat mudah difahami untuk menggunakan platform media sosial mana. Jenis kandungan kreatif yang boleh anda buat untuk mempromosikan diri anda dalam talian untuk menjana minat dalam pekerjaan.

Jadual Kandungan - Strategi Jenama Peribadi

Panduan Strategi Penjenamaan Diri

Saya membaca artikel LinkedIn yang sangat menarik tentang bagaimana orang yang mencari kerja tidak menggunakan media sosial sebagai sebahagian daripada mereka penjenamaan peribadi strategi untuk mendapatkan pekerjaan. Jadi saya ingin menjadi sebahagian daripada perbualan dan berkongsi pengalaman saya menggunakan media sosial untuk menjenamakan diri saya sejak tiga tahun lalu. Apa yang bermula sebagai catatan blog 2000 perkataan telah bertukar menjadi bercita-cita tinggi ini E-book 100 halaman - Panduan Strategi Penjenamaan Diri

Ketika saya terjebak pada larut malam ini, ia berkembang dan berkembang sehingga ia berubah menjadi buku yang berdasarkan data. Oleh itu, saya ingin berkongsi dengan sesiapa sahaja yang keluar dari universiti atau tidak bersedia untuk bersara untuk mencari pekerjaan. Pada akhir artikel ini, saya akan memberikan pautan untuk 200 orang pertama yang memuat turun buku "Strategi Penjenamaan Peribadi" untuk secawan kopi. 

Anda menggunakan rangkaian sosial anda untuk mewujudkan jenama peribadi anda.

Oleh kerana ini adalah lingkaran selamat, bagi saya untuk mengetengahkan bahawa status Facebook yang menggambarkan malam gila dengan pasangan mungkin mematikan masa depan majikan anda dikenali secara universal. Rahsia yang tidak terlalu tersimpan adalah anda boleh menggunakan media sosial untuk membina identiti penjenamaan peribadi yang meningkatkan daya tarikan anda kepada pengurus pengambilan pekerja? 

Salah satu cara cepat untuk melakukannya dengan tepat adalah dengan membina apa yang ada di resume anda - anda boleh menyiarkan foto atau ringkasan kempen yang telah anda jalankan, memberikan biografi ringkas mengenai bakat anda atau berkongsi artikel yang menunjukkan bahawa anda seorang pakar industri.

Laporan LinkedIn Terkini Mengungkapkan Pencari Kerjaya Tidak Mempromosikan Sebab Mereka Sendiri: dan inilah yang boleh anda lakukan untuk benar-benar mendapat perhatian. 

Mencari kedudukan semasa wabak kesihatan global bukanlah suatu prestasi yang tidak rumit; namun, percaya atau tidak, terdapat lapisan perak khas untuk masa-masa pelik yang kita lalui. 

Laporan terbaru oleh TopResume, perkhidmatan penulisan resume dan nasihat kerjaya terbesar di dunia, menunjukkan bagaimana pandemi telah berubah yang mana faktor utama yang perlu dibimbangkan oleh perekrut untuk menilai aplikasi kerja - dan pemecah perjanjian yang lalu tidak lagi menjadi masalah yang penting. 

Mungkin berita yang paling terkenal untuk saya ketahui adalah bahawa: jurang pekerjaan tidak melepaskan bel seperti yang pernah mereka lakukan. Dalam kajian TopResume terhadap 334 perekrut AS, pengurus perekrutan, dan pengamal SDM dari seluruh negara, hanya 13 peratus mengatakan bahawa perbezaan pengangguran yang panjang tetap menjadi bendera peringatan untuk resume pencari kerja. 

Adakah Majikan Terkejut Dengan Pengalaman Kerja yang Buruk?

Tetapi 87% yang mengagumkan dan sangat menjanjikan menjawab bahawa mereka "tidak terpengaruh oleh pengalaman kerja yang buruk." Lebih dari sebelumnya, perekrut kelihatan bersimpati dengan pekerjaan dan masalah kewangan yang berleluasa. Mereka menyedari bahawa jurang yang dilanjutkan tidak selalu mewakili etika kerja atau tidak boleh dipercayai. Sekiranya kelihatan seperti calon yang baik telah lama tidak berfungsi, itu bukan lagi pemecah perjanjian.

LinkedIn juga menerbitkan tinjauan 2,000 pekerja AS, yang memusatkan perhatian kepada tingkah laku profesional yang telah dipindahkan sejak awal wabak ini.

Laporan LinkedIn, dilaporkan oleh Andrew Seaman, editor kanan Job Quest and Employment di LinkedIn News, menunjukkan bahawa orang "tidak secara konsisten melakukan jaringan ketika menganggur - walaupun kebanyakan berpendapat bahawa penting bagi pencarian pekerjaan yang berkesan.

Ketiadaan jaringan mungkin sebagian disebabkan oleh kesalahpahaman tentang rasa bersalah dan penghinaan kehilangan kerjaya, karena tinjauan menunjukkan bahwa "84 persen merasa ada stigma yang berkaitan dengan menjadi pengangguran." 

Panduan Strategi Penjenamaan Peribadi adalah bacaan penting bagi individu dan perniagaan.

Perlukah Saya Rangkaian Sebagai Bahagian Strategi Penjenamaan Peribadi Saya?

 

Menurut hasilnya, jaringan dilihat sebagai keperluan yang menyusahkan, canggung dan memalukan untuk fasa mencari pekerjaan, karena “kurang dari separuh responden tinjauan (42%) menyatakan mereka telah menghubungi kontak saat ini, dan hanya 39% mengatakan mereka memiliki meminta individu di rangkaian mereka, seperti kenalan dan bekas rakan sekerja, untuk memperkenalkan orang lain. "

Apabila kaedah mencari pekerjaan konvensional telah berkurang kerana wabak virus, seperti mendapatkan secangkir kopi dengan rakan sekerja, mengadakan perbincangan secara langsung, santai atau mengadakan fungsi rangkaian tatap muka, fokus dalam talian sekarang adalah yang terpenting. Oleh itu, agak mengejutkan apabila mendapati bahawa "kira-kira separuh daripada responden tinjauan mendakwa mereka bahkan menulis di media sosial mengenai pengangguran atau mencari kerjaya." 

Bagaimana jika saya merasa tidak selesa menjual diri?

Alasan mereka untuk tidak menggunakan strategi jenama peribadi dan menjual diri di media sosial adalah kerana mereka "tidak merasa selesa untuk membuat kenyataan bahawa mereka tidak bekerja." Walaupun beberapa responden mendakwa mereka "merasa terlalu malu atau terhina," ada yang menganggap "itu tidak akan berguna."

Mereka mungkin menderita sindrom penipu, berprasangka buruk terhadap perekrut, atau mengalami masalah keyakinan diri. 

Hampir separuh (46 persen) orang dalam penelitian tersebut mengaku mereka "menyebabkan tidak bekerja," sementara 51 persen mengatakan mereka "menghindari perjumpaan sosial kerana cara mereka terdengar mengenai tidak bekerja." Sayangnya, "24 persen mengatakan mereka dihina, 23 persen merasa tidak nyaman, dan 15 persen merasa malu" karena tidak bekerja. 

"Anda harus komited terhadap jenama peribadi anda seperti juga suami atau isteri anda"

Bolehkah Saya Mengembangkan Strategi Penjenamaan Peribadi Saya Walaupun Tidak Berfungsi?

Emosi responden di luar pekerjaan bertentangan dengan mengetahui bahawa "sebahagian besar tenaga kerja (96 peratus) akan merekrut pemohon yang diberhentikan kerana Covid-19."

Apabila anda bersaiz kecil, adalah normal untuk mengalami sedikit rasa malu dan rasa malu - walaupun itu bukan salah anda. Keperibadian individu berkaitan dengan pekerjaan dan profesion kita. 

Sekiranya anda tidak bekerja, anda akan merasa kurang percaya diri dan penurunan harga diri anda dalam reputasi dan pangkat anda. Sekarang adalah masa yang tepat untuk anda meluangkan masa untuk meningkatkan kemahiran penjenamaan peribadi anda.

Oleh itu, saya mengesyorkan agar anda tidak mengubah pekerjaan anda sendiri. Adalah wajar untuk merasa seperti ini - buat sementara waktu. Adalah lebih baik jika anda meluangkan masa untuk bersedih dan memproses apa yang telah berlaku. Tetapi kemudian anda harus mengambil, membersihkan diri anda dengan bersih, dan mematuhi ajakan bertindak ini dan memulakan penjenamaan peribadi anda secara dalam talian.

Anda tidak bersendirian - jika anda berada dalam kedudukan seperti ini. 

Panduan Strategi Penjenamaan Peribadi adalah bacaan penting bagi individu dan perniagaan.

Data tersebut Tidak Termasuk Individu Yang Memilih untuk Bersara.

Pandemik Covid-19 telah menimbulkan kekeliruan di pasaran buruh. Selepas penyebaran wabak ini, lebih daripada 60 juta orang Amerika telah mengemukakan faedah pengangguran. Akibatnya, pengangguran telah mencapai puncak sepanjang masa. 

Data sebenar kemungkinan besar lebih tinggi daripada statistik rasmi kerajaan kerana individu yang berhenti menerima faedah tergelincir dari radar statistik. Di samping itu, data tersebut sering diabaikan untuk memasukkan individu yang tidak bersedia untuk bersara kerana mereka tidak dapat mengejar pekerjaan yang bermakna, yang lain yang pada dasarnya kurang bekerja berbanding dengan pengalaman mereka, dipaksa memasuki pasaran kontrak (kerana tidak ada yang lain pilihan) atau, dengan enggan, mengambil kedudukan kelas bawah untuk mendapatkan rawatan kesihatan.

Ketahui bagaimana wabak itu telah mengubah keutamaan pengurus pengambilan pekerja sehingga anda dapat mendapatkan pekerjaan dengan lebih cepat.

Perekrut, pakar sumber manusia dan pengurus perekrutan menyedari bahawa ini adalah saat yang luar biasa.

Mereka lebih cenderung mengenali atau mempunyai ahli keluarga dalam keadaan yang serupa. Walau bagaimanapun, pencari kerjaya yang telah menyatakan perasaan mereka yang tidak mencukupi - terikat dengan pekerjaan yang tiba-tiba - mungkin pernah ditemui atau belajar dari rakan-rakan yang telah dipengaruhi oleh perlakuan orang lain dalam pencarian pekerjaan. 

Di pasaran pekerjaan sebelumnya, pengurus korporat masih mencari pemohon di antara peranan, terutama ketika keadaan panas. 

Perekrut mungkin memanggang calon, "Mengapa mereka memilih anda untuk dipecat, dan bukan orang lain? "Implikasi logiknya ialah mungkin ada yang tidak kena dengan seseorang seperti mereka tidak melakukan pekerjaan mereka dengan baik, bahawa mereka tidak dapat berkomunikasi dengan siapa pun, atau bahawa ada misteri yang mendalam dan gelap mengenai pemergian anda dari gaji . 

Tidak ada yang harus mengkritik anda kerana berada di tengah-tengah cuti dari bekerja ketika pasaran pekerjaan dipenuhi dengan pencari kerja. Tidak ada rasa malu sama sekali. Mana-mana individu yang logik yang mengetahui keadaan anda akan memahami dan pasti akan memberitahu anekdot berkaitan tentang banyak orang yang mereka temui yang mengalami perkara yang sama.

Tidak ada lagi alasan untuk berseorangan untuk mengatasi masa ini dengan pandangan ini. 

Beri peluang kepada mereka yang anda kenal untuk memberitahu mereka bahawa anda sedang mencari pekerjaan baru. Beritahu orang bahawa anda berada di pasaran pekerjaan dan apa sebenarnya yang anda ingin lakukan seterusnya. Sekiranya tidak ada yang menyedari bahawa anda sedang mencari pekerjaan, mereka tidak mungkin menghubungi anda dengan kemungkinan. atau jawatan kosong. 

Fikirkan pencarian kedudukan sebagai usaha masyarakat. Daftarkan seberapa banyak individu yang anda fikirkan, termasuk saudara-mara, rakan sekerja, alumni kolej, rakan sekerja yang lalu, rakan korporat, anak-anak yang dibesarkan dengan anda, sekutu organisasi yang menjadi milik anda, dan orang yang anda temui dalam kedudukan yang berbeza. 

Sekiranya mereka tidak mempunyai petunjuk yang baik, tanyakan kepada mereka dengan lembut apakah mereka dapat mengarahkan anda kepada seseorang yang mereka kenal yang dapat membawa anda di hadapan orang yang tepat. Kemudian, selaraskan strategi dengan LinkedIn, Facebook, Twitter, dan Instagram untuk membantu mewujudkan komuniti yang saling menguntungkan. 

Individu ini semestinya menjadi pengurus pengambilan pekerja, sumber manusia dan pakar pengurusan bakat di masa depan dalam organisasi yang mungkin anda bekerjasama. Cari perekrut peringkat teratas yang merupakan pakar yang disegani di kawasan anda. Cari rakan sekerja di perniagaan lain di ceruk. Dengan cara ini, jenis orang yang tepat dapat mengenali anda apabila mereka melihat siaran anda dan mengingatkan anda ketika kedudukan menjadi terbuka. 

Bagaimana Saya Boleh Memulakan Strategi Penjenamaan Peribadi Saya?

Yang paling mudah untuk memulakan penjenamaan diri ialah dengan memberi komen, retweet, menyusun catatan dan artikel di LinkedIn. Kandungan boleh berdasarkan pengalaman anda kerana anda mempunyai banyak maklumat untuk dikongsi. 

  • Anda harus memulakan dengan perlahan dengan menyukai dan menjawab catatan orang lain. 
  • Tambahkan individu industri yang mendalam dan perintis dengan banyak pengikut ke akaun media sosial anda. 
  • Aktifkan dalam perbincangan dalam talian anda dan tingkatkan suara anda sendiri. Ingatlah bahawa soalan yang anda ajukan dan balasan anda dapat memberi banyak manfaat kepada jenama anda.
  • Tidak apa-apa untuk membincangkan perasaan, perjuangan, dan tekanan yang anda hadapi dalam pencarian pekerjaan anda. Orang akan mengenali anda sebagai manusia sejati dengan berkongsi diri dengan jujur. 
  • Buat video jika anda ingin memindahkan sesuatu ke tahap seterusnya. Anda boleh menangani topik yang penting bagi bidang anda. Selain LinkedIn, perhatikan laman rangkaian sosial lain yang sesuai dengan kerjaya anda. 
  • Tetapkan jadual waktu untuk membolehkan sumbangan yang konsisten. Sekiranya anda menyiarkan sekali sekala, anda akan tersesat. Oleh itu, menyiarkan kandungan setiap hari, supaya orang mengenali anda dan terlibat dalam apa yang anda harus sampaikan seterusnya. 

Panduan Strategi Penjenamaan Peribadi adalah bacaan penting bagi individu dan perniagaan.

Anda akan mula membuat yang berikut dengan terus menjual diri anda. Kemudian, orang akan merasa seperti mereka mengenali anda dan pasti akan menyokong anda dengan petunjuk pekerjaan.

Dengan yakin menghubungi perekrut dan pengurus sumber manusia dalam organisasi yang anda mahu bekerjasama. Hubungi orang yang anda tahu mungkin memberi petunjuk. Sekarang bukan masa untuk malu. 

Dan jika anda seorang introvert, bercakap dengan seseorang yang bersedia menyokong anda untuk menjadi lebih terbuka dalam talian. Sekiranya anda tidak selesa memulakan perbualan telefon atau video, sila e-mel atau hantarkannya di laman rangkaian sosial. Perkara buruk yang boleh berlaku adalah mereka tidak akan menghubungi anda. Penyingkapan terbesar ialah anda akan mencari kerjaya baru yang menyeronokkan dengan cadangan yang hebat. 

Terdapat beberapa perjumpaan video jarak jauh untuk pencari kerja untuk melengkapkan aktiviti rangkaian pra-Covid-19 secara langsung. Masukkan mereka, terlibat dan kenali diri anda. Oleh itu, mewujudkan dimensi rangkaian lain - yang anda miliki sekarang. Sekiranya anda berani, tanyakan kepada seseorang yang mungkin dapat membantu dalam membuat panggilan video pendek. 

Saya mengakui, walaupun dilengkapi dengan panduan ini, bahawa ini mungkin tidak begitu mudah bagi anda. Ambil langkah bayi dan bina dari sana. Keyakinan diri anda akan meningkat dengan stabil. Sekiranya anda menjalankan carian, anda akan merasa lebih baik mengenai diri anda. Orang akan menemui semangat baru anda. Mereka akan mula bertukar pembukaan kerjaya dengan anda sebelum anda mengetahuinya!

Sekiranya Saya Menggunakan Kehadiran Saya Yang Unik Di Media Sosial Untuk Strategi Penjenamaan Peribadi Saya? 

Perekrut dan pengurus pengambilan tentu saja dapat melihat resume anda - tetapi mereka juga ingin memeriksa bahan web tambahan, seperti profil LinkedIn dan resume dalam talian anda. Seorang perekrut memaklumkan Glassdoor bahawa dia juga ingin melihat lampiran, kerja projek, gambar, atau catatan.

Gunakan suara unik anda.

Anda menggunakan istilah yang betul, lebih tepat. Sistem pengesanan pemohon akan mengimbas resume anda untuk mencari kata kunci, kemudian membuang semua yang tidak menyertakannya sehingga mata manusia dapat melihat resume tersebut. Jadi bagaimana anda akan bermain ATS Game ini dan menang? 

Tidak mudah. Lihat penerangan kerja untuk pekerjaan yang anda lamar - kemudian lihat apakah syarat tersebut sesuai dengan senarai pekerjaan yang serupa. Frasa yang berulang melalui beberapa senarai semestinya termasuk dalam resume anda - lebih baik di bahagian atas, dan juga dalam ruang lingkup resume anda.

Itulah sebabnya saya mempersingkat apa yang saya buat menjadi sebuah buku pendek dan mudah dibaca mengenai penggunaan media sosial anda sebagai sebahagian daripada strategi penjenamaan peribadi anda. Saya ingin berkongsi dengan sesiapa sahaja dengan harga secawan Kopi Aussie. Oleh itu, jika ada apa-apa, saya dapat membantu anda dengan "mendapatkan Pekerjaan". tolong hubungi saya. 

Pautan ke Gumroad - untuk memuat turun salinan anda "Strategi Jenama Peribadi." 

Audrey Anderson Dunia

Perlukan Bantuan Dengan Penjenamaan Peribadi?

Konsultasi Percuma - SEO, Pemasaran Digital Perniagaan Saya di Google Tempatan

Berita & Maklumat Terbaru

Dapatkan maklumat terkini mengenai pencapaian dan aktiviti syarikat kami

Hubungi Kami

Untuk sebarang pertanyaan sila e-mel

audrey@audreyandersonworld.com

dunia audrey anderson

Tumbuh dengan yakin